Sunday, June 14, 2015

Rahsia kembangkan bisnes cara mudah cara percuma (bernilai RM10,000)

Bisnes kita sebenarnya bermula dari mulut. Ini ilmu yang diajar oleh upline masa Yan buat bisnes Direct Selling dulu-dulu. Berniaga jualan langsung tidak perlukan kedai fizikal, hanya bermodalkan air liur sahaja (kereta besar dan gambar cek income juga wajib sebenarnya.hehe). Jadi kalau bersembang dengan kawan-kawan, kita digalakkan tukar topik sembang kosong kepada sembang bisnes.
Pertama kita mahu beritahu rakan kita yang kita berniaga sesuatu, yang lainnya jika mereka berminat kita akan ceritakan kelebihan produk dan sistem perniagaan. Dari situlah perniagaan akan berkembang.
Belajar ilmu baru, hias kek

Makanya bila kita ada bisnes janganlah kita malu-malu untuk cerita kan kepada kawan-kawan, dan kita mesti bersedia untuk mendapat feedback yang bercampur-campur.daripada mereka kerana ada yang akan menyokong dan ada yang akan negatif dengan perniagaan kita.
Sampai sekarang Yan masih amalkan ilmu tersebut, bila jumpa kawan-kawan Yan akan beritahu mereka bisnes yang Yan sedang buat, kadang-kadang secara tak sengaja sebenarnya kawan-kawan kita memang tengah cari produk atau perkhidmatan itu tapi tak tahu dari mana nak dapatkannya.
Syukur, berjaya!

Jadi kepada rakan-rakan yang rajin mengikuti blog Yan, kalau anda seorang ahli perniagaan jangan malu-malu untuk kongsikan apa produk atau perkhidmatan yang anda sediakan, sebab kalau tak buka mulut siapa nak tahu kan?
Kalau ada contoh produk lebih meyakinkan pelanggan untuk berurusan dengan kita

Semoga kita semua berjaya dalam bidang masing-masing bila berkongsi manafaat ilmu ini.

Ikhlas,
Yanhassan

1 comment:

  1. Ilmu pasaran yg pertama saya belajar adalah beritahu dunia bisnes apa yg kita buat!

    ReplyDelete